יום ראשון, 29 במאי 2011

Ao Haru Ride


טוב אז אני אתן פתיחה קטנה.
החייתי את הבלוג הזה שהיה מת כבר שנתיים. החלטתי לחזור לכתוב אבל לגמרי מהתחלה (בגלל זה כל הפוסטים הקודמים נמחקו).
מקווה להתחיל ברגל ימין ולא לפרוש על ההתחלה כמו שעשיתי פעם חח.

אז אחת המנגות שלא מזמן קראתי (לפני שבוע? לא זוכרת) היא מהיוצרת הסגידה של סטרוב אדג' (שאולי עליו גם אעשה פוסט).
התחלתי עם המנגה הזאת במלא ציפיות, ממש מלא. אחרי הכל מדובר פה ביוצרת של אחת המנגות השוג'ו הטובות שקראתי. למעשה קראתי אותה לא מזמן כי נתקלתי בה ממש בטעות (כי מנגה פוקס המעצבנים לא עידכנו את המנגה הזאת באתר שלהם.)
אז המנגה מספרת על תלמידת תיכון בשם יושיוקה פוטאבה שלא סובלת בנים. אבל לפני שלוש שנים הייתה לה אהבה ראשונה.
לילד הקטן והחמוד שבו פוטאבה שונאת הבנים התאהבה קוראים טאנאקה.
בטאנאקה החמוד יש משהו אחר בבנים שגורם לפוטאבה לחבב אותו, ממש. אז לאחר משחק חביב של שוטרים וגנבים (וואו, אפילו בגיל 13 היו משחקים בזה היפנים?) ולאחר שטאנאקה היה שוב פעם מאמי והציל את פוטאבה במשחק (לאחר שהיא באופן מטריד הריחה את אותו והחמיאה לא מעט על הצוואר שלו לעצמה כמובן, לא נראלי שהיא הייתה מטרידה אותו עד כדי כך) בכל מקרה פוטאבה מנסה להציל גם אותו. ונכשלה, כמה עצוב. טוב לא כל כך כי עכשיו היא יכולה לדבר עם טאנאקה עוד יותר (עוד יותר? טוב שלוש מילים זה "יותר" אני מניחה) בכל מקרה טאנאקה אמר שהוא שמח שהיא רצה להציל אותו והיא אמרה "כן" (כן? מה עובר עליך ילדה?)
טוב אז עוברים להם הימים ולאחר מכן פוטאבה שוב פעם נפגשת עם טאנאקה, הפעם זה באיזה מקדש קטן שבו טאנאקה נהיה שוב מאמי ומלווה לה חולצה (כי ירד גשם. אל תחשבו שהוא נתן לה סתם חולצה) ופוטאבה שוב מרחרחת אותו (באמת מה עובר עליה? שתפסיק לרחרח דברים).
לאחר שהיא קיבלה מטאנאקה תירוץ לדבר איתו (להביא לו את החולצה כאילו) טאנאקה מזמין אותה לצאת ביד לפסטיבל (שפוטאבה הזכירה אז כשנפגשו במקדש). ולאחר שניה צץ ילד אחד ושואל אם יש משהו בין פוטאבה לטאנאקה שנראלי הוא מאוהב בסתר בפוטאבה שלא סובלת אותו. לא אותו, היא פשוט לא סובלת את זה שהוא בן. בכל מקרה היא צועקת עליו שהוא מעצבן ובגלל זה היא שונאת בנים. טאנאקה המאמי המסכן שומע את זה. פוטאבה שמה לב לכך, אבל היא משום מה בטוחה שהוא יודע שהיא חושבת עליו אחרת.
טאנאקה לא מופיע, ומשאיר את פוטאבה המסכנה בחוץ. לאחר חופשת הקיץ, מתגלה שטאנאקה עבר בית ספר בלי להודיע כלום. פוטאבה הסכנה, מאוד מאוד מסכנה, נשארת עם רגשות פתוחים כלפי טאנאקה ועם השנאה הפתוחה שלה כלפי בנים.


אז כן, עוברים שלוש שנים, בהם פוטאבה החליטה להופך לסוג של "טום בוי" כדי שבנים לא יציקו לה יותר מדי ושהבנות לא יתעצבנו עליה. לאחר שהיא נתקלת במישהו היא שמה לב למשהו מוזר, למרות שהיא לא ראתה את הפנים שלו היא מרגשיה שיש משהו שמוכר או יותר נכון מישהו מוכר – טאנאקה!
אז פוטאבה רצה עליו ולאחר שהיא נפגשת בו הוא מחייך אליה וממשיך ללכת. (למה? מה? מה?)
פוטאבה מאוד מוטרדת מכך, היא לא מפסיקה לחשוב למה הבחור הזה מזכיר לה את טאנאקה המאמי כל כך. כי הוא נראה ממש שונה ממנו. הוא לא נראה מאמי, אלא הוא נראה בישי!
אז לאחר מכן, נראה ש"טאנאקה" והיא גרים די קרוב אחד לשניה, לאחר מכן הוא הולך לאותו מקדש שבו היא וטאנאקה המאמי היו בו (בו טאנאקה השאיל את החולצה שהביאה לפוטאבה תירוץ דבר עם טאנאקה שוב) ואז פוטאבה מבינה, שטאנאקה הבישי הוא טאנאקה המאמי!!!
טאנאקה הבישי מתוודה בכך שהוא אכן טאנאקה המאמי, אבל הוא כבר לא טאנאקה, לא טאנאקה המאמי ולא טאנאקה הבישי, אלא הוא מאבוצ'י קו הבישי!
הוא גם אומר לפוטאבה שהא כבר לא אוהב אותה ואין לו עיניין בה, אז שתוותר.
אז... האם פוטאבה יכולה להפסיק לאהוב את טאנאקה המאמי/בישי/מאבוצ'י קו הבישי? לא נראלי. וברור שלא.



זה די ברור שקראתי את המנגה הזאת בגלל סטרוב אדג', ואני שמחה שכך כי זה בדיוק טוב. אהבתי את הדמויות, למרות שטאנאקה יצא די ביץ'.
העלילה הייתה טובה וזרמה יופי, למרות שהסוף היה די צפוי אבל עדיין זה היה נחמד. רק החברות של פוטאבה עיצבנו אותי. לחשוב שאם אלו היו החברות שלי אני במקום פוטאבה הייתי מעדיפה להיות לבד.
בקשר לפוטאבה, לא ממש הבנתי את הסיבה שלה למה היא שונאת בנים והיא מנהגת איך שהיא מתנהגת. אבל כמו בכל מנגה לכל דמות יש את המוזרות שלה.
למרבה הפלא המנגה לא התחילה כקיטשית כמו בסטרוב אדג' אני מקווה שזה ישאר על אותו בסיס. כי אני שונא מנגות קיטשיות למרות שסטרוב אדג' היה מאוד מוצלח.
הציור מדהים לדעתי. אני ממש אוהבת את הציור של המנגקה.
זהו... סך הכל אני אהבתי ואני מקווה שזה היה טוב ואולי יותר טוב. מדובר ביוצרת של סטורב אדג' אז אין מה לחשוש. אני מקווה :)
אם הייתי יכולה לומר יותר הייתי אומרת, אבל סך הכל המנגה כרגע נמצאת בחמש פרקים (בהם רק שלוש תורגמו).
אז אין כל כך מה להגיד כרגע. חבל.

מנגקה: Sakisaka Io
תאריך יציאה: 13.01.2011
ז'אנרים: שוג'ו
סטטוס: ממשיך לצאת

6 תגובות:

Katya אמר/ה...

המנגה נראת מבטיחה, מה זה בא לי שיצאו עוד פרקים :( יפה שחזרת לבלוג! :)

Prototype אמר/ה...

היא אכן מבטיחה. בשבילי על ההתחלה היא עמדה על הציפיות :)
למרות שהסיפור המרכזי די מעוס ולא מקורי, זה דווקא מה שאני אוהבת במנגות כאלו. שלמרות שהן לא מקוריות, הן ממש טובות. זה הכול עניין של ביצוע פשוט :)

ויאפ, גם אני שמחה XD
האמת רק לפני חצי שעה החטלתי לחזור פתאום משום מה P:

אליה אמר/ה...

המנגה ממש נחמדה וקו ממש דומה לרן XD
בכל מקרה ח"ח על ההשקעה טליה ואני ממשיכה לעקוב~

Prototype אמר/ה...

AWWWWWW תודה אליה D:

GameXtra אמר/ה...

יאפ, אני ממש מסכים עם הקטע הלא קיטצ'י, לא רק שזה נחמד שזה ככה זה גם ממש מרענן אחרי סטרוב אדג'(ואני מניח שזו גם המטרה של היוצרת בכך).
בכל מקרה, השינוי מאוד מוצלח, ואני עד עכשיו מאוד נהנתי ממנו.

אניוואי, אחלה פוסט ואחלה סיקור ^-^ היה מהנה לקרוא אותו, אפילו בפעם השנייה P:

בקשר לטנקה ולחברות של הראשית:
אני לא מסכים איתך שהוא יצא מניאק, ועוד אומרים שהוא עבר לא מעט מאז שהוא נעלם. זה ניראה כאילו הוא דמות בסדר...עם קצת בעיות.
ואני חושב שהסאגה עם החברות רק התחילה, ככה שיהיה לך עוד הרבה זמן להתעצבן עליהן P: קצת לא הגיוני לי שזה יגמר אחרי 3 פרקים.

ובאותה הזדמנות, נקפיץ את הסיקור שלך בAIL.

Prototype אמר/ה...

עידו דו דו D:
הקטע הוא שאיך שהוא סיפר לה שהוא אותו טאנאקה היה ממש לא בסדר. אני חושבת שלא משנה מה עבר עליו, הקטע שהוא היה צריך להיות לפחות קצת בנאדם ולא לצאת ככה. אבל כן, בטוח קרה לו משהו שגרם לו להתנהג ככה. בטח עם כל הגירושים של ההורים שלו או משהו עם אח שלו...
ויאי, תודה X3
3333333333333333>