יום שלישי, 14 ביוני 2011

Vinland Saga

אחת המנגות שריתקו אותי בשנה וחצי האחרונה הייתה ללא ספק וינלאד סאגה.
אני עוד זוכרת שבהתחלה קראתי את המנגה הזאת אחרי שהברזתי מבצפר או משהו. ומהדף הראשון רותקתי לכיסא וקראתי את כל ה55 פרקים שהיו אז, וכבר הגענו לפרק 74, ואני פשוט מאוהבת במנגה הזאת.

ת'ורפין הוא נער צעיר אשר חי עם חבורת ויקאנגים שאת רוב זמנה מבלה בלהילחם נגד האוייבים ולשדוד כמה כפרים. אז למה נער צעיר כמו ת'ורפין נמצא בחברה שכזאת? זה די ברור - נקמה.
והאדם שבו ת'ורפין רוצה לנקום הוא המנהיג של חבורת הויקאנגים, אסקלאד.
כאשר ת'ורפין היה עוד ילד אסקלאד הרג את אביו. ובגלל זה ת'ורפין דורש ממנו נקמה. הדרך שלו לנקום בו היא לא אחר מאשר מוות.
לאחר כל משימה שאסקלאד מותיר בפני ת'ורפין, בספק אם הוא ישרוד אותה, ת'ורפין מקבל קרב הוגן נגדו. אבל הוא תמיד נכשל בלנצח אותו ונשאר תקוע עם אסלאד וחבורתו עוד ועוד שנים.
הזמן עובר, וחבורת הויקאנגים של אסקלאד מקבלת שם גדול שבו המלך עצמו רוצה להשכיר אותם. הוא רוצה שהם יגנו על בנו, קאנוט נער/נערה צעיר וביישן שנראה שאפילו בזבוב הוא לא יכול לפגוע.

וינלאד סאגה מומלצת בטירוף. אני לא סתם כותבת על משהו שאני כרגע בשיא התלהבות ממנו או שרק אני מתלהבת ממנו. לא. כל אלו שאני מכירה שקראו את המנגה פשוט התאהבו בה כמוני. זה סתם חבל לאלו שלא קראו עדיין או לא רוצים לקרוא את המנגה הזאת.
הדמויות פה אחת אחת אדירות, הדמות שהחידה שאני באמת לא סובלת הוא קאנוט. שאפילו אחרי השינוי שהוא עובר הוא מוצא דרך חדשה לעצבן - אותה הבעת פנים רצינית.
את ת'ורפין אני פשוט אוהבת. לא יעזור. פיתוח הדמות שלו היא אחת הפיתוחים הטובים ביותר שראיתי. מנער חם מזג ועצבני הוא הופך לאדם שקט ואכפתי. ועוד המשך הפיתוח שלו מדהים.
אז כן, את ת'ורפין אני מאוד אוהבת. אפילו כרגע, למרות שהוא נורא שונה מהדמות שהוא היה, הוא ללא ספק הדמות הכי אהובה עלי במנגה.
אסקלאד הוא גם דמות מגניבה, עד כמה שהאהמאהמ-ספויילר שלו היה נכה. די אהבתי את המגניבות שלו. אפשר לומר.
חוץ מהדמויות הראשיות גם הדמויות המשניות היו מאוד טובות. הם לא היו מהדמויות האלו שבגלל שהם משניות ולא חשובות אז לעשות להן פיתוח דמות זה לא חשוב.
העלילה היא פשוט מדהימה, כל פעם מחדש המנגקה מצליח להפתיע אותי ובכלל לא לשעמם, גם בסאגה הנוכחית.
הציור מדהים! עד כמה שאולי קשה להתרגל אליו, הוא פשוט מתאים בשלמות לעלילה. אחרי ממש קצת זמן מתרגלים, ואפילו מתאהבים בציור.
אז שוב, מומלץ בטירוף. זאת אחת המנגות ההיסטוריות הכי טובות אם לא ה- שקראתי :)





תאריך יציאה:
15 ליולי 2005
מספר פרקים: עומד כרגע על 74
מנגקה: Yukimura Makoto
ז'אנרים: היסטוריה, אקשן, סיינן.

2 תגובות:

אליה אמר/ה...

ח"ח ענק על ההשקעה טליה 3>
וינלאנד סאגה זו באמת אחת מהמנגות האהובות עליי.
גם אני מאוד התחברתי אל הדמויות ואל הציור המושקע שנהייה אפילו יותר מפורט ומורכב בהמשך המנגה D:
בכללי צריך שעוד אנשים יקראו את זה >:
שוב ח"ח טליה D:

Prototype אמר/ה...

אליהההה 333>
תודההה D: